Amrâth Hotels

Statutair gevestigd in Maastricht: “Een Bourgondische hotelgroep”.

Amrâth Hôtels exploiteert op dit moment 15 hotels met ruim 1400 kamers. Vlaggenschepen van de groep zijn Grand Hotel de l’Empereur in Maastricht, Hotel Lapershoek in Hilversum, het vijfsterrenhotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam, gevestigd in het voormalige Scheepvaarthuis en het Amrâth Grand Hotel Kurhaus in Scheveningen. De omzet van de groep bedraagt meer dan 40 miljoen euro per jaar.

De “mission statement” van Amrâth is: “Amrâth Hôtels zijn in het algemeen viersterrenhotels met een hoog niveau aan comfort en service in een vriendelijke en informele sfeer. Vrijwel alle hotels beschikken over een gezellige bar en goede restaurants. Kenmerkend is het eigen onderscheidende karakter van elk hotel, dat ook de lokale geschiedenis en cultuur weerspiegelt. Een aantal hotels is Rijksmonument en/of heeft architectonische waarde als gebouw. Elk hotel wordt geleid door een zelfstandige manager die de persoonlijke gastheer of gastvrouw is.

Samen met het vijfsterrenhotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam, de hotels Grand Hotel Frans Hals in Haarlem, Amrâth Hotel Alkmaar, Amrâth Hotel Lapershoek en het Tulip Inn Mediapark bekleedt Amrâth een sterke positie in de hotelmarkt van Amsterdam en omgeving.

Door de aankoop van Grand Hotel Amrâth Kurhaus heeft Amrâth Hôtels en Restaurants B.V. zijn entree in Den Haag gemaakt.

Het management van Amrâth Hotels

  • K. van Eijl – Algemeen directeur en enig statutair directeur
  • D. Dreese – Directeur operations
  • G. van Eijl – Commissaris

De Organisatie

Amrâth geeft werk aan ruim 500 mensen, waarvan ca. de helft parttimers. Amrâth en Van Eijl maken gebruik van een min of meer vaste kern van consultants, bouwmanagers, makelaars/beheerders en andere adviseurs op freelancebasis. Het accountantskantoor van de groep is De Bruijn en Co in Amsterdam, accountant de heer W. Krook. Amrâth en Van Eijl bankieren bij meerdere banken.


Meer nieuws en actualiteiten zijn te vinden op: www.amrathhotels.nl

ons motto is: “Ambiance Élégance Raffinement”